Běžící pás

Jak vybrat skvělý stroj na běhání

Jak cvičit na běžícím pásu?

Cvičení na běžícím pásu není nic složitého, ale hodí se znát pár tipů od profesionálů.

Svůj běžící pás nejdříve poznejte

Nemusíte studovat návod dopodrobna, ale hodí se umět ovládat hlavně počítač běžícího pásu. Efektivní cvičení je možné pouze, když umíte rychle změnit nastavení a reagovat na změny v tepové frekvenci, nebo únavě.

Prozkoumejte ovládání běžícího pásu a vyzkoušejte si jej "nanečisto".

Běhejte ve vhodné obuvi

Na běžící pás používejte běžeckou obuv. Ideální jsou speciální běžecké boty. Super novinkou jsou také zdravotní vložky do obuvi, nepodceňujte také oblečení. Pokud chcete zhubnout, hodí se funkční, nebo ještě lépe kompresní prádlo.

Pořádně se rozhýbejte

Neberte na lehkou váhu ani rozcvičení před běháním. Před vstupem na běžící pás se protáhněte, udělejte pár cviků a zahřejte svaly.

Kdy cvičit pro zhubnutí?

Pro efektivní hubnutí na bežícím pásu cvičte nejlépe nalačno ráno a snažte se dodržovat ideální tepovou frekvenci.

Pro kondiční cvičení je vhodné se držet kolem 70 procent maximální tepové frekvence (orientačně zjistíte odečtením svého věku od 220, např. pro 30 letého člověka je to 220 - 30, tedy 190 tepů za minutu, 70 procent je pak kolem 130 tepů/minutu).

Skvělé jsou běžící pásy, které sami upravují rychlost běhu podle tepové frekvence, jinak je třeba používat samostatný přístroj na měření, např. sporttester a rychlost upravovat na počítači běžícího pásu.

Další informace k běhání na běžícím pásu

Vložit komentář

Jméno:
*
Uri:
E-mail:
Komentář: