Běžící pás

Jak vybrat skvělý stroj na běhání

Jak začít běhat na běžícím pásu

Zjednodušeně platí, že čím více rychlostí, možností náklonu, programů a informací poskytuje běžící pás, tím je lepší, avšak také dražší.

Rozhodně si pohlídejte šířku běžícího pásu – k pohodlnému běhání má mít alespoň 40 cm. Důležitá je také délka běžícího pásu (nad 130 cm) a pro cvičence s vyšší váhou i kvalitní odpružení, které u levnějších pásů nenajdete.

Například oblíbený elektromotorový běžící pás Acra GB5000 má rozměry 136 × 51 cm, nosnost 180 kg, 99 programů, odpruženou plochu i snímače tepové frekvence v rukojetích. Za cenu okolo 20 tisíc Kč tak vyhovuje i náročným uživatelům.

Tipy k začátku běhání na běžícím pásu

Běžící pás po vás nevyžaduje speciální přípravu ani dokonalou kondici. V začátcích nejprve vyzkoušejte chůzi a postupně zvyšujte rychlost. Vhodné je použití speciální běžecké obuvi a funkčního oblečení. Před a po cvičení na běžícím pásu vždy zařaďte krátké protažení, resp. uvolnění svalů. Obáváte-li se dechové nedostatečnosti, nastavte si na pásu hodnoty dle vaší aktuální tělesné kondice. Zpočátku můžete mít na běžícím pásu neobvyklý pocit, ale určitě si rychle zvyknete.

Díky běžícímu pásu trénujete doma, čímž si leccos zjednodušíte. Nebudete mít problém s taháním jídla a pití, telefonem či klíči. K běhání na pásu snadno zařadíte i cvičení s činkami, abyste posílili také horní část těla. A až skončíte, činky snadno odložíte, nemusíte je s sebou vláčet. Rovněž nápoj nebo ručník můžete mít doma po ruce, v dosahu běžícího pásu.

Vložit komentář

Jméno:
*
Uri:
E-mail:
Komentář: